Dział Projektów

Doskonała Nauka

Zmiany warunków Umowy mogą być dokonane w drodze aneksu na wniosek Wykonawcy złożony przed dniem zakończenia realizacji projektu określonym w Umowie, nie później jednak niż do dnia 15 listopada roku, w którym Wykonawca występuje o zmianę. Odstępstwo o ww. zasady wymaga dodatkowych wyjaśnień wskazujących uzasadnione i niezależne od Wykonawcy przyczyny, dla których dochowanie terminu nie było możliwe.

Zmiany dotyczące wydłużenia realizacji zadań ujętych w harmonogramie projektu o nie więcej niż 3 miesiące nie wymagają sporządzania aneksu do Umowy, z zastrzeżeniem, że wydłużenie to nie może wpłynąć na zmianę terminu zakończenia realizacji projektu wskazanego w Umowie.

Za zmianę warunków Umowy nie uważa się zwiększenia lub zmniejszenia środków finansowych w poszczególnych pozycjach kosztorysu lub zadaniach harmonogramu o nie więcej niż 15%.

Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego informowania Ministerstwa o zmianie danych teleadresowych przeznaczonych do korespondencji w sprawie realizacji umowy, zmianie rachunku bankowego przeznaczonego do przelewu środków finansowych w sprawie realizacji umowy w terminie 7 dni od daty zaistnienia okoliczności na adres Ministerstwa. Zmiana ww. danych nie wymaga zmiany treści Umowy.

SPRAWOZDAWCZOŚĆ

Wykonawca składa w Ministerstwie raport roczny i końcowy sporządzony według wzoru zamieszczonego w systemie ZSUN/OSF (Zintegrowany System Usług dla Nauki/Obsługa Strumieni Finansowania) .

Raport roczny i końcowy z realizacji projektu oceniany jest przez Zespół doradczy powołany na podstawie art. 341 ustawy z dnia 20 lipca 2018 – ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce pod względem zgodności realizacji projektu z opisem projektu, harmonogramem i kosztorysem, stanowiącymi integralną część umowy.

Raport roczny składa się w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym Wykonawcy zostały przekazane środki na realizację projektu.

Raportu rocznego Wykonawca nie składa:

  • w przypadku, gdy termin zakończenia projektu przypada w roku jego rozpoczęcia
  • za ostatni rok realizacji projektu.

Raport końcowy składa się w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizacji projektu.

Wykonawca składając raport końcowy zobowiązany jest dołączyć materiały potwierdzające działania służące rozpowszechnianiu informacji o otrzymanym finansowaniu oraz potwierdzenie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych.

Więcej szczegółów na stronie:

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/doskonala-nauka

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję