Dział Projektów

Proof of Concept - FNP

Cele programu Proof of Concept:

  • Umożliwienie przeprowadzenia badań B+R służących ocenie hipotezy badawczej i potencjału wdrożeniowego rezultatów,
  • Wsparcie rozwoju naukowego oraz zwiększenie kompetencji młodych badaczek i badaczy w zakresie prowadzenia badań o znaczeniu gospodarczym,
  • Wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a sektorem biznesu,
  • Zakres tematyczny projektów nie jest ograniczony do konkretnej dyscypliny, jednak powinien być zgodny z priorytetami określonymi w Krajowych Inteligentnych Specjalizacjach.

Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 700 000 zł na projekt, a czas realizacji nie może przekroczyć 12 miesięcy.

Finansowanie nie obejmuje badań podstawowych.

Szkolenie przeprowadzone przez FNP

Zgodnie z informacją otrzymaną od Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Główny wykonawca projektu nie może pełnić w projekcie żadnej funkcji administracyjnej tzn. nie może być Kierownikiem projektu na PWr.

Obowiązki Głównego wykonawcy są określone w umowie o dofinansowanie, poniżej najważniejsze informacje.

1. Główny wykonawca Projektu i pozostałe osoby zaangażowane do bezpośredniej realizacji Projektu mogą pobierać jednocześnie wynagrodzenie w innym projekcie finansowanym przez Instytucję wyłącznie w określonych wymiarach etatu (maksymalnie 1 etat rozliczany proporcjonalnie do zaangażowania w dany projekt) i za zgodą Instytucji.

2. Łączne zaangażowanie zawodowe każdej osoby wchodzącej w skład personelu Projektu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy UE oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Beneficjenta i innych podmiotów (niezależnie od formy zaangażowania), nie może przekroczyć 276 godzin miesięcznie.

3. Beneficjent dysponuje środkami wyłącznie w celu realizacji Projektu. Wydatkowanie przez Beneficjenta środków przekazanych przez Instytucję na realizację Projektu, w tym również w ramach stawki ryczałtowej wymaga uzgodnienia z Głównym wykonawcą Projektu (proponujemy, aby Kierownik jednostki, w której jest realizowany projekt podpisał w tej sprawie porozumienie z Głównym Wykonawcą).

4. Ze względu na możliwość łączenia realizacji Projektu z innymi projektami realizowanymi w tym samym czasie, w przypadku pokrywania się całości bądź części Projektu z tymi projektami, Beneficjent każdorazowo musi uzyskać zgodę Instytucji oraz zachowuje zasady unikania podwójnego finansowania oraz spełnienie warunków dotyczących limitów godzinowych związanych z zaangażowaniem zawodowym personelu projektu, o których mowa w Wytycznych kwalifikowalności.

1. Łączna kwota dofinansowania przekazanego w formie zaliczek nie może przekroczyć maksymalnie 95% całkowitej kwoty dofinansowania Projektu i powinna zostać w całości rozliczona najpóźniej do końca okresu kwalifikowalności wydatków dla Projektu, o którym mowa w § 5 ust. 2. Pozostałe 5% kwoty dofinansowania zostanie wypłacone w formie refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków po akceptacji przez Instytucję wniosku o płatność końcową.

2. Najwyższa transza zaliczki w ramach Projektu nie może przekroczyć w danym momencie 40% dofinansowania, o którym mowa w § 1 ust. 5 Umowy.

3. Warunkiem otrzymania kolejnej transzy zaliczki jest rozliczenie przez Beneficjenta co najmniej 70% wszystkich przekazanych dotychczas transz zaliczek.

4. Rozliczenie transzy zaliczki powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia otrzymania transzy i polega na wykazaniu we wniosku o płatność:

1) faktycznie poniesionych wydatków kwalifikowalnych rozliczających transzę zaliczki lub

2) wydatków w odniesieniu do których została naliczona stawka ryczałtowa lub

3) na zwrocie niewykorzystanych środków.

W projekcie, oprócz kosztów personelu występuje stawka ryczałtowa w wysokości 40% kosztów personelu.

Obejmuje ona zawarówno inne koszty bezpośrednie jak i koszty pośrednie. Zgodnie z decyzją JMR koszty ogólne wynoszą 10% kosztów bezpośrednich.

Dla wydatków rozliczanych w formie stawki ryczałtowej w wysokości 40% bezpośrednich kwalifikowalnych kosztów wynagrodzenia personelu Projektu, w celu pokrycia kosztów kwalifikowalnych Projektu, wypłata dofinansowania lub zatwierdzenie wniosku o płatność rozliczającego zaliczkę uzależniona jest od:

1) wykazania w wydatkach bezpośrednich kwalifikowalnych kosztów personelu Projektu i ich zatwierdzenia przez Instytucję;

2) sprawdzenia poprawności wyliczenia limitu wydatków objętych stawką ryczałtową;

3) pozytywnej weryfikacji części sprawozdawczej wniosku o płatność.

Wydatki rozliczone za pomocą uproszczonych metod rozliczania wydatków, tj. wydatki ponoszone w ramach stawki ryczałtowej, są traktowane jako wydatki poniesione tzn. Beneficjent nie ma obowiązku gromadzenia ani opisywania dokumentów w celu ich przedłożenia do Instytucji na potwierdzenie poniesienia wydatków.

1. Beneficjent składa wnioski o płatność za pośrednictwem CST2021 nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

2. Brak poniesienia wydatków nie zwalnia Beneficjenta z obowiązku składania wniosków o płatność z wypełnioną częścią sprawozdawczą opisującą przebieg realizacji Projektu, w tym raportowania w zakresie wskaźników.

3. W terminie 30 dni od dnia zakończenia okresu realizacji Projektu Beneficjent składa sprawozdanie końcowe przygotowane przez Głównego wykonawcę Projektu, na wzorze udostępnionym przez Instytucję

Podatk VAT jest niekwalifkowany.

1. Beneficjent zobowiązuje się zachować trwałość Projektu, o której mowa w art. 65 rozporządzenia ogólnego, przez okres 5 lat od daty zatwierdzenia wniosku końcowego lub wypłaty płatności końcowej na rzecz Beneficjenta, w zależności co nastąpiło później.

2. Beneficjent może za zgodą Instytucji zbyć lub dokonać likwidacji środka trwałego nabytego z wykorzystaniem dofinansowania, który z uwagi na postęp technologiczny stał się przestarzały. W takim przypadku Beneficjent jest zobowiązany kupić ze środków własnych inny środek trwały o parametrach technicznych i funkcjonalnych nie gorszych od zbywanego środka trwałego, w terminie 3 miesięcy od dnia sprzedaży lub likwidacji środka trwałego nabytego z wykorzystaniem dofinansowania, dzięki któremu możliwa będzie realizacja Projektu oraz utrzymanie celu zrealizowanego Projektu. W przypadku, kiedy wartość nowo zakupionego środka trwałego będzie niższa niż zbywanego środka trwałego, Beneficjent zobowiązany będzie do zwrotu wypłaconego dofinansowania odpowiednio do wartości kosztów kwalifikowanych uwzględnionych w ramach nowo zakupionego środka trwałego, w terminie 7 dni od dnia jego zakupu. Postanowienia § 11 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio. Postanowienie stosuje się odpowiednio do utraty środka trwałego.

3. Beneficjent w terminach wskazanych przez Instytucję jest zobowiązany do składania corocznie oświadczenia o efektach Projektu potwierdzającego wypełnianie obowiązku, o którym mowa w ust.1.

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję