Dział Projektów

Ogólne zasady realizacji projektów

Szanowni Państwo,

poniżej przedstawiamy ogólne zasady realizacji projektów w systemie TETA EDU.

Przed otwarciem projektu prosimy o kontakt z odpowiednim Zespołem w Dziale Projektów – Sekcja Rozliczeń Projektów, aby ustalić właściwy wzorzec projektowy, strukturę budżetu oraz jakie dodatkowe dokumenty należy dołączyć do wniosku o otwarcie projektu.

Zarządzenia regulujące obsługę projektów, wspieranych przez Dział Projektów:

  1. ZW 2/2023 w sprawie wprowadzenia zasad przygotowania i realizacji projektów.
  2. ZW 48/2021 w sprawie wprowadzenia zasad realizacji projektów zlecanych przez podmioty zewnętrzne.
  3. ZW 104/2022 w sprawie zasad finansowania, rozliczania i organizowania konferencji naukowych oraz innych imprez o charakterze naukowym organizowanych przez Politechnikę Wrocławską.
  4. ZW 6/2024 w sprawie określenia wysokości narzutów kosztów pośrednich do projektów i zleceń wewnętrznych rozpoczynających się w 2024 roku.

Podstawą otwarcia projektu jest dwustronnie podpisana umowa o finansowanie (realizację projektu). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość warunkowego otwarcia projektu. Decyzję taką podejmuje Rektor. W tym celu Kierownik projektu składa za pośrednictwem Działu Projektów Wniosek o warunkowe otwarcie projektu. Uzyskaną zgodę należy dołączyć do wniosku o otwarcie projektu.

Dokumentem wymaganym do uruchomienia projektu w systemie TETA EDU jest wniosek o otwarcie projektu wraz z kalkulacją składane w oryginale do Działu Projektów. Kalkulacja sporządzana jest indywidualnie dla każdego projektu. 

Dokumenty (opcjonalnie - w zależności od realiowanego projektu) dołączane do wniosku – skan/ kopia:

  • dwustronnie podpisana umowa na realizację projektu
  • zamówienie
  • potwierdzenie przyjęcia zamówienia
  • informacja o przyznaniu dotacji wydana przez Instytucję Finansującą (opcjonalnie lista rankingowa widoczna na stronie internetowej Instytucji potwierdzająca otrzymane dofinansowanie projektu)
  • podpisana umowa konsorcjum (jeżeli projekt realizowany w konsorcjum)
  • aktualna dokumentacja aplikacyjna
  • oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT uzyskane na podstawie złożonej do Kwestury Informacji o zakresie realiowanego projektu na potrzeby oceny kwalifikowalności podatku VAT
  • potwierdzenie otwarcia wyodrębnionego rachunku bankowego uzyskane na podstawie złożonego do Kwestury wniosku 

Wszystkie dane powinny być wprowadzone do systemu TETA EDU zgodnie z wnioskiem. Prosimy o zapoznanie się z instrukcją obsługi modułu OP, gdzie krok po kroku przedstawiona jest ścieżka uruchomienia projektu w systemie TETA EDU. Instrukcja jest do pobrania w zakładce Przewodnik TETA EDU - obszar OP.

Wzory dokumentów do pobrania:

Możliwe do zastosowania oznaczenia:

  • P - podstawowy
  • S - stosowany (aplikacyjny)
  • R - rozwojowy
  • U - usługowy

Kod kwalifikacji pracy oznaczony jako: P - podstawowy, S - stosowany (aplikacyjny), R - rozwojowy wynika z art. 4 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, który definiuje działalność naukową szkolnictwa wyższego. 

Kod kwalifikacji pracy oznaczony jako U - usługowy obejmuje działalność usługową na rzecz podmiotów zewnętrznych.

Badania naukowe Badania podstawowe prace empiryczne lub teoretyczne mające przede wszystkim na celu zdobywanie nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie komercyjne P
Badania aplikacyjne prace mające na celu zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności, nastawione na opracowywanie nowych produktów, procesów lub usług lub wprowadzanie do nich znaczących ulepszeń S
Prace rozwojowe

działalność obejmująca nabywanie, łączenie, kształtowanie i wykorzystywanie dostępnej aktualnie wiedzy i umiejętności, w tym w zakresie narzędzi informatycznych lub oprogramowania, do planowania produkcji oraz projektowania i tworzenia zmienionych, ulepszonych lub nowych produktów, procesów lub usług, z wyłączeniem działalności obejmującej rutynowe i okresowe zmiany wprowadzane do nich, nawet jeżeli takie zmiany mają charakter ulepszeń R
Działalność usługowa na rzecz podmiotów zewnętrznych U

Rodzaje rozliczania VAT w projektach:

Metoda Opis Wysokość wskaźnika w 2024r.
NPO - nie podlega odliczeniu bez możliwości odliczenia i bez rozbicia strukturą nie dotyczy
PO - podlega odliczeniu 100% odliczenie w 100% nie dotyczy
PIN - podlega odliczeniu prestrukturą działalność nieopodatkowana i opodatkowana 13 %
PZIN - podlega odliczeniu prestrukturą i strukturą działalność nieopodatkowana, opodatkowana i zwolniona 6,89 %
POS - podlega odliczeniu strukturą rozbicie wskaźnikiem ze słownika wskaźników sprzedaży opodatkowanej i nieopodatkowanej 53 %

Komunikat Kwestora z dnia 31 stycznina 2024r. w sprawie wysokości wskaźnika współczynnika pre-struktury i struktury w roku 2024

Kwalifikowalność podatku VAT w projekcie wynika wprost z dokumentów programowych dla danego konkursu.

Zmiany w projekcie są kwestią indywidualną. Powinny być dokonywane w oparciu o wytyczne programowe, aktualnie obowiązujące dokumenty projektowe oraz w porozumieniu z Instytucją Finansującą.

Zapraszamy do zapozonania się z zakładkami dotyczącymi grup projektów realizowanych w ramach poszczególnych konkursów. Znajdziecie tam Państwo przydatne informacje w podziale na poszczególne programy.

W celu wprowadzenia zmian do systemu TETA EDU co do zasady należy złożyć do Działu Projektów - Sekcja Rozliczeń wniosek o przekwalifikowanie projektu wraz z informacją uzasadniającą dokonywaną zmianę. W szczególnych przypadkach nie ma konieczności składania wniosku w formie papierowej.

W celu ustalenia prawidłowej ścieżki postępowania prosimy o kontakt z odpowiednim Zespołem w Sekcji Rozliczeń, który udzieli pełnego wsparcia. 

Co do zasady zamknięcie projektu powinno nastąpić w terminie miesiąca od daty jego ostatecznego rozliczenia. W tym celu Kierownik projektu lub Kierownik jednostki/ komórki organizacyjnej wnioskuje do Działu Projektów o zamknięcie projektu – Wniosek o zamknięcie projektu.


Projekty zlecane przez podmioty zewnętrzne 

zamknięcie odbywa się w terminie 2 miesięcy od daty podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego. W tym celu należy złożyć do Działu Projektów - Sekcji Rozliczeń kopię/ skan podpisanego protokołu.

Projekty drobne otwierane w trybie rocznym, zamykane są automatycznie przez Dział Projektów po upływie terminu ich zakończenia.


Konferencje - projekt wewnętrzny

Zamknięcia konferencji należy dokonać w terminie nieprzekraczającym 2 miesięcy od daty jej zakończenia, jednak nie później, niż do końca roku kalendarzowego, w którym odbyła się konferencja na druku stanowiącym zał. nr 2 do ZW 108/2017. W szczególnych przypadkach Prorektor ds. Współpracy może wyrazić zgodę na przesunięcie terminu rozliczenia konferencji na podstawie złożonego przez jednostkę pisma uzasadniającego zmianę.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję