W związku z otrzymaniem przez Państwa decyzji przyznającej środki finansowe z budżetu państwa na wnioskowaną inwestycję, uprzejmie informujemy i przedstawiamy co następuje.
Przyznane środki finansowe mają charakter dotacji celowej, co oznacza, że należy nimi gospodarować zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Po otrzymaniu decyzji mogą Państwo rozpoczynać (jeśli jest to konieczne) procedury przetargowe, zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych. Wydatki poniesione przed datą decyzji oraz przed datami określonymi w harmonogramie płatności, nie mogą być refundowane.
Po rozstrzygnięciu procedur przetargowych i podpisaniu umowy z wykonawcą, należy złożyć w ministerstwie harmonogram płatności. Termin złożenia harmonogramu, to najpóźniej 30 listopada roku, na który została przyznana dotacja. Dodatkowo, jeżeli wysokość przyznanych środków finansowych przekracza 3 000 000 zł, to do harmonogramu płatności dołącza się poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy zawartej z wykonawcą.