Dział Projektów

RPO WD 2014-2020

Oś priorytetowa nr 1 "Przedsiębiorstwa i innowacje"

Poddziałanie 1.2.1. "Innowacyjne przedsiębiorstwa - konkurs horyzontalny"

Schemat 1.2.A "Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R"

Zmiany w projekcie -  §10 Umowy: 

  1. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w Projekcie lub możliwości ich wprowadzenia w trakcie realizacji Projektu, które nie dotyczą wydłużenia terminu zakończenia realizacji Projektu (np. przesunięcie oszczędności między poszczególnymi wydatkami kwalifikowanymi), Beneficjent zobowiązuje się, niezwłocznie po zaistnieniu przyczyn powodujących konieczność lub możliwość wprowadzenia zmian, jednak nie później niż przed terminem zakończenia realizacji Projektu, zgłosić w formie pisemnej do DIP wniosek o wprowadzenie zmian w Projekcie, przedstawiając ich zakres, przedmiot i uzasadnienie. Zmiany w projekcie będą mogły zostać uwzględnione przy rozliczaniu wniosku o płatność pod warunkiem, że wniosek ten zostanie złożony w SL2014 po zatwierdzeniu zmian przez DIP.
  2. W przypadku zaistnienia okoliczności mogących opóźnić termin zakończenia realizacji Projektu, Beneficjent nie później niż przed upływem tego terminu zobowiązany jest wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydłużenie okresu realizacji Projektu do DIP. Wraz z wnioskiem Beneficjent jest zobowiązany złożyć pisemne uzasadnienie przyczyn niedotrzymania terminu zakończenia realizacji Projektu oraz przekazać uaktualniony wniosek o dofinansowanie.
  3. DIP ma prawo żądać od Beneficjenta wyjaśnień bądź uzupełnień do wniosków o zmianę, o których mowa w ust. 1 i 2, a Beneficjent ma obowiązek ich udzielić w terminie wskazanym przez DIP.
  4. Zmiana jest uznana za przyjętą w przypadku wyrażenia zgody DIP na wprowadzenie zmian lub zawarcia stosownego aneksu.
  5. Możliwe jest przesunięcie pomiędzy poszczególnymi wydatkami kwalifikowanymi określonymi we wniosku o dofinansowanie oszczędności powstałych w wyniku poniesienia wydatku w postępowaniu o udzielenie zamówienia, na inne niezrefundowane lub nierozliczone jeszcze wydatki kwalifikowane, określone we wniosku o dofinansowanie, pod warunkiem otrzymania pisemnej zgody DIP lub podpisania aneksu do Umowy, z zastrzeżeniem ust. 6 i 7. Przesunięcie możliwe jest dla wydatków nierozliczonych w całości we wcześniejszych wnioskach o płatność. Rezygnacja z poniesienia wydatku/zmniejszenie zakresu rzeczowego w Projekcie nie stanowi oszczędności. W przypadku projektu, w którym występują koszty pośrednie rozliczane według stawki ryczałtowej zapisy § 9a ust. 8 Umowy stosuje się odpowiednio. Zmiany w zakresie zwiększenia kwoty pomocy publicznej w Projekcie rozpatrywane będą przez DIP jako udzielenie nowego wsparcia, badanego pod kątem konieczności spełniania efektu zachęty w rozumieniu § 1 pkt 27 zdania 2 i nast. Umowy.
  6. Nie wymagają formy aneksu do Umowy, lecz pisemnej zgody DIP, zmiany dotyczące:
  • przesunięć niewykorzystanego dofinansowania (oszczędności powstałych w wyniku poniesienia wydatku) pomiędzy poszczególnymi wydatkami kwalifikowalnymi do 10% kwoty przypadającej na wydatek – poziom 10% określany jest od kwoty w ramach wydatku z jakiego następuje przesunięcie i jednocześnie nie może przekroczyć 10% wartości wydatku, do którego następuje przesunięcie;
  • wielkości wskaźników produktu lub rezultatu do poziomu 10% w stosunku do wielkości wynikających z wniosku o dofinansowanie;
  • terminu złożenia wniosku o płatność pośrednią bez zmiany terminu zakończenia Projektu;
  • przesunięć terminu realizacji zadania bez zmiany terminu zakończenia realizacji Projektu;
  • zwiększenia wartości wskaźnika rezultatu, która nie wpływa negatywnie na zachowanie celu Projektu.
  • aktualizacji Załącznika nr 8 Klasyfikacja budżetowa projektu.

7. W przypadku braku zgody DIP na dokonanie zmian lub przesunięć, o których mowa w ust. 5 i 6, Beneficjent jest zobowiązany do realizacji Projektu zgodnie z Umową lub ma możliwość rezygnacji z dalszej realizacji Projektu.

Zmiany w Umowie - §11 Umowy:

  1. Umowa może zostać zmieniona na podstawie pisemnego wniosku Strony Umowy. W celu wprowadzenia zmian Beneficjent zobowiązany jest złożyć pismo przewodnie wraz z uzasadnieniem wnioskowanych zmian oraz odpowiednio uzupełnione/zmienione poszczególne dane wniosku o dofinansowanie. Zmiany Umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem § 10 ust. 6 Umowy.
  1. Zmiany w Umowie nie mogą prowadzić do zwiększenia dofinansowania określonego w § 2 ust. 4 Jednakże, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, DIP, na podstawie podjętej przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego decyzji i w określonych warunkach, może zwiększyć dofinansowanie, o którym mowa w § 2 ust. 4 Umowy. W tym przypadku zawierany jest z Beneficjentem aneks do Umowy. Decyzja nie może być podjęta w przypadku dofinansowania objętego zasadami pomocy publicznej, jeżeli zwiększenie dofinansowania spowodowałoby naruszenie zasad dotyczących udzielenia pomocy publicznej i zasad określonych przez DIP w Regulaminie konkursu.
  2. Umowa o dofinansowanie projektu może zostać zmieniona, w przypadku, gdy zmiany nie wpływają na spełnianie kryteriów wyboru projektu w sposób, który skutkowałby negatywną oceną tego projektu.
  3. W przypadku zmiany załączników 4, 5, 9 informacje o zmianach zamieszczane będą na stronie internetowej DIP dip.dolnyslask.pl. Jednocześnie Beneficjent, partner/konsorcjant w zakresie, jakim realizuje projekt zobowiązuje się do zapoznania z informacjami zawartymi na stronie internetowej oraz regularnego jej monitorowania. Zmiana któregokolwiek z załączników wymienionych wyżej nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy. W przypadku, kiedy Beneficjent nie wyraża zgody na stosowanie zmienionych załączników, konieczne jest złożenie przez Beneficjenta stosownego oświadczenia w tym zakresie w terminie 14 dni od dnia zamieszczenia informacji na stronie internetowej. W takiej sytuacji DIP może rozwiązać umowę zgodnie z § 20 ust. 2 pkt 14 Umowy. Brak złożenia oświadczenia, o którym mowa wyżej oznacza zgodę Beneficjenta na stosowanie zmienionych załączników.
  4. W przypadku zmian w projekcie, które zdaniem DIP mają zasadniczy wpływ na cel projektu, projekt może zostać poddany ponownej ocenie przez Komisję Oceny Projektów.
  5. Zmiany w Umowie zgłoszone w okresie trwałości projektu w zakresie wartości wskaźników rezultatu rozpatrywane będą indywidualnie z zastrzeżeniem ust. 3.
  6. W uzasadnionych przypadkach DIP może odstąpić od zawarcia aneksu do Umowy po złożeniu wniosku o płatność końcową, jeżeli zmiany umożliwiają rozliczenie projektu.

Oś Priorytetowa nr 10 "Edukacja"

Działanie 10.4. "Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego so potrzeb rynku pracy"

Poddziałanie 10.4.1 "Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy - nabór horyzontalny"

Zmiany w projekcie:

  1. Beneficjent może dokonywać zmian w Projekcie pod warunkiem ich pisemnego zgłoszenia przez system SL2014. Zmiany można zgłaszać do Instytucji Zarządzającej (IZ) nie później niż na 1 miesiąc przed planowym zakończeniem realizacji Projektu. Zmiany wymagają pisemnej akceptacji Instytucji Zarządzającej, które mają bezpośredni wpływ na zapisy niniejszej umowy.
  2. Instytucja Zarządzająca dopuszcza składanie pisemnych zgłoszeń o zmianach w projekcie nie częściej niż raz na trzy miesiące. Jedynie w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość wnioskowania o zmiany częściej aniżeli w ww. okresie.
  3. Beneficjent może dokonywać przesunięć w budżecie Projektu określonym we wniosku, do 10% wartości środków w odniesieniu do zadania, z którego przesuwane są środki, jak i do zadania, na które przesuwane są środki w stosunku do zatwierdzonego wniosku bez konieczności zachowania wymogu, o którym mowa w ust. 1. Przesunięcia, o których mowa w zdaniu pierwszym, nie mogą:
  • Zwiększać łącznej wysokości wydatków dotyczących cross-financingu,
  • Zwiększać łącznej wysokości wydatków dotyczących zakupu środków trwałych,
  • Zwiększać łącznej wysokości wydatków ponoszonych poza terytorium kraju i UE,
  • Wpływać na wysokość i przeznaczenie pomocy publicznej przyznawanej Beneficjentowi
  • Dotyczyć kosztów rozliczanych w sposób uproszczony.
  1. W przypadku wystąpienia oszczędności w projekcie przekraczających 10% środków alokowanych na dane zadanie, mogą być one wykorzystanie przez Beneficjenta wyłącznie za pisemną zgodą IZ, o ile będzie to miało pozytywny wpływ na realizację projektu m.in. będzie wiązało się ze zwiększeniem wartości wskaźników celów projektu określonych we wniosku, chyba że Beneficjent wykaże konieczność przeznaczenia oszczędności na pokrycie wydatków poniesionych w wyższej wysokości niż zaplanowana w wyniku znaczącego wzrostu cen. IZ może również wyrazić zgodę na wykorzystanie oszczędności w przypadku, gdy Beneficjent wykaże nowe rezultaty w projekcie, które mają wpływ na wskaźniki Programu. W przypadku braku zgody IZ oszczędności pomniejszą wartość projektu, co wymaga zmiany umowy.

4a. Zatwierdzenie zmian w umowie wymagają zmiany okresu realizacji projektu, jeżeli nowy okres powoduje przesunięcie środków pomiędzy latami lub zmianę terminów wypłat w danym roku budżetowym poza dotychczasowy okres realizacji projektu.

  1. W razie zmian w prawie krajowym lub unijnym, w tym: wpływających na wysokość wydatków kwalifikowalnych w Projekcie, strony mogą wnioskować o renegocjację umowy, o ile zachodzi podejrzenie nieosiągnięcia założonych we wniosku rezultatów Projektu lub nieutrzymania trwałości projektu.
  2. Projekt opisany we wniosku o dofinansowanie może ulegać zmianie, pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na spełnienie kryteriów wyboru projektu w sposób, który skutkowałby negatywną oceną projektu. Zmiana partnera w projekcie może nastąpić jedynie w przypadkach uzasadnionych koniecznością zapewnienia prawidłowej i terminowej realizacji, za zgodą IZ.
  3. W przypadku, gdy dokonane przez Beneficjenta przesunięcia, o których mowa w ust. 3 powodują zmiany w klasyfikacji budżetowej środków zaplanowanych w budżecie projektu, Beneficjent zobligowany jest do zgłoszenia tego faktu IZ pisemnie, w szczególności poprzez system SL2014.
  4. Zatwierdzone przez IZ zmiany niewymagające zmiany zapisów umowy obowiązują od daty przekazania informacji Beneficjentowi pod warunkiem ich wprowadzenia do wniosku o dofinansowanie Projektu, natomiast zatwierdzone zmiany wymagające zmiany zapisów umowy obowiązują od momentu podpisania zmienionej umowy przez IZ oraz Beneficjenta. W sytuacji, gdy umowa zabezpieczenia Projektu określa, że warunkiem ważności zabezpieczenia jest wyrażenie zgody podmiotu udzielającego zabezpieczenia na dokonanie zmian w Projekcie, Beneficjent zgłaszając zmianę do IZ zobowiązany jest złożyć oświadczenie tego podmiotu, w którym wyraża zgodę na zaproponowane zmiany.
  5. W przypadku zmian w prawie ogólnie obowiązującym w kraju i/lub innych zmian niezależnych od Beneficjenta, a wpływających na zasady jego funkcjonowania, prawa i obowiązki wynikające z umowy, w tym: obowiązki dotyczące zapewnienia trwałości projektu pod rygorem zwrotu środków, mogą zostać przeniesione na inną jednostkę/inny podmiot za zgodą IZ.
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję