Oś priorytetowa nr 1 "Przedsiębiorstwa i innowacje"
Poddziałanie 1.2.1. "Innowacyjne przedsiębiorstwa - konkurs horyzontalny"
Schemat 1.2.A "Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R"
- W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w Projekcie lub możliwości ich wprowadzenia w trakcie realizacji Projektu, które nie dotyczą wydłużenia terminu zakończenia realizacji Projektu (np. przesunięcie oszczędności między poszczególnymi wydatkami kwalifikowanymi), Beneficjent zobowiązuje się, niezwłocznie po zaistnieniu przyczyn powodujących konieczność lub możliwość wprowadzenia zmian, jednak nie później niż przed terminem zakończenia realizacji Projektu, zgłosić w formie pisemnej do DIP wniosek o wprowadzenie zmian w Projekcie, przedstawiając ich zakres, przedmiot i uzasadnienie. Zmiany w projekcie będą mogły zostać uwzględnione przy rozliczaniu wniosku o płatność pod warunkiem, że wniosek ten zostanie złożony w SL2014 po zatwierdzeniu zmian przez DIP.
- W przypadku zaistnienia okoliczności mogących opóźnić termin zakończenia realizacji Projektu, Beneficjent nie później niż przed upływem tego terminu zobowiązany jest wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydłużenie okresu realizacji Projektu do DIP. Wraz z wnioskiem Beneficjent jest zobowiązany złożyć pisemne uzasadnienie przyczyn niedotrzymania terminu zakończenia realizacji Projektu oraz przekazać uaktualniony wniosek o dofinansowanie.
- DIP ma prawo żądać od Beneficjenta wyjaśnień bądź uzupełnień do wniosków o zmianę, o których mowa w ust. 1 i 2, a Beneficjent ma obowiązek ich udzielić w terminie wskazanym przez DIP.
- Zmiana jest uznana za przyjętą w przypadku wyrażenia zgody DIP na wprowadzenie zmian lub zawarcia stosownego aneksu.
- Możliwe jest przesunięcie pomiędzy poszczególnymi wydatkami kwalifikowanymi określonymi we wniosku o dofinansowanie oszczędności powstałych w wyniku poniesienia wydatku w postępowaniu o udzielenie zamówienia, na inne niezrefundowane lub nierozliczone jeszcze wydatki kwalifikowane, określone we wniosku o dofinansowanie, pod warunkiem otrzymania pisemnej zgody DIP lub podpisania aneksu do Umowy, z zastrzeżeniem ust. 6 i 7. Przesunięcie możliwe jest dla wydatków nierozliczonych w całości we wcześniejszych wnioskach o płatność. Rezygnacja z poniesienia wydatku/zmniejszenie zakresu rzeczowego w Projekcie nie stanowi oszczędności. W przypadku projektu, w którym występują koszty pośrednie rozliczane według stawki ryczałtowej zapisy § 9a ust. 8 Umowy stosuje się odpowiednio. Zmiany w zakresie zwiększenia kwoty pomocy publicznej w Projekcie rozpatrywane będą przez DIP jako udzielenie nowego wsparcia, badanego pod kątem konieczności spełniania efektu zachęty w rozumieniu § 1 pkt 27 zdania 2 i nast. Umowy.
- Nie wymagają formy aneksu do Umowy, lecz pisemnej zgody DIP, zmiany dotyczące:
- przesunięć niewykorzystanego dofinansowania (oszczędności powstałych w wyniku poniesienia wydatku) pomiędzy poszczególnymi wydatkami kwalifikowalnymi do 10% kwoty przypadającej na wydatek – poziom 10% określany jest od kwoty w ramach wydatku z jakiego następuje przesunięcie i jednocześnie nie może przekroczyć 10% wartości wydatku, do którego następuje przesunięcie;
- wielkości wskaźników produktu lub rezultatu do poziomu 10% w stosunku do wielkości wynikających z wniosku o dofinansowanie;
- terminu złożenia wniosku o płatność pośrednią bez zmiany terminu zakończenia Projektu;
- przesunięć terminu realizacji zadania bez zmiany terminu zakończenia realizacji Projektu;
- zwiększenia wartości wskaźnika rezultatu, która nie wpływa negatywnie na zachowanie celu Projektu.
- aktualizacji Załącznika nr 8 Klasyfikacja budżetowa projektu.
7. W przypadku braku zgody DIP na dokonanie zmian lub przesunięć, o których mowa w ust. 5 i 6, Beneficjent jest zobowiązany do realizacji Projektu zgodnie z Umową lub ma możliwość rezygnacji z dalszej realizacji Projektu.
- Umowa może zostać zmieniona na podstawie pisemnego wniosku Strony Umowy. W celu wprowadzenia zmian Beneficjent zobowiązany jest złożyć pismo przewodnie wraz z uzasadnieniem wnioskowanych zmian oraz odpowiednio uzupełnione/zmienione poszczególne dane wniosku o dofinansowanie. Zmiany Umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem § 10 ust. 6 Umowy.
- Zmiany w Umowie nie mogą prowadzić do zwiększenia dofinansowania określonego w § 2 ust. 4 Jednakże, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, DIP, na podstawie podjętej przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego decyzji i w określonych warunkach, może zwiększyć dofinansowanie, o którym mowa w § 2 ust. 4 Umowy. W tym przypadku zawierany jest z Beneficjentem aneks do Umowy. Decyzja nie może być podjęta w przypadku dofinansowania objętego zasadami pomocy publicznej, jeżeli zwiększenie dofinansowania spowodowałoby naruszenie zasad dotyczących udzielenia pomocy publicznej i zasad określonych przez DIP w Regulaminie konkursu.
- Umowa o dofinansowanie projektu może zostać zmieniona, w przypadku, gdy zmiany nie wpływają na spełnianie kryteriów wyboru projektu w sposób, który skutkowałby negatywną oceną tego projektu.
- W przypadku zmiany załączników 4, 5, 9 informacje o zmianach zamieszczane będą na stronie internetowej DIP dip.dolnyslask.pl. Jednocześnie Beneficjent, partner/konsorcjant w zakresie, jakim realizuje projekt zobowiązuje się do zapoznania z informacjami zawartymi na stronie internetowej oraz regularnego jej monitorowania. Zmiana któregokolwiek z załączników wymienionych wyżej nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy. W przypadku, kiedy Beneficjent nie wyraża zgody na stosowanie zmienionych załączników, konieczne jest złożenie przez Beneficjenta stosownego oświadczenia w tym zakresie w terminie 14 dni od dnia zamieszczenia informacji na stronie internetowej. W takiej sytuacji DIP może rozwiązać umowę zgodnie z § 20 ust. 2 pkt 14 Umowy. Brak złożenia oświadczenia, o którym mowa wyżej oznacza zgodę Beneficjenta na stosowanie zmienionych załączników.
- W przypadku zmian w projekcie, które zdaniem DIP mają zasadniczy wpływ na cel projektu, projekt może zostać poddany ponownej ocenie przez Komisję Oceny Projektów.
- Zmiany w Umowie zgłoszone w okresie trwałości projektu w zakresie wartości wskaźników rezultatu rozpatrywane będą indywidualnie z zastrzeżeniem ust. 3.
- W uzasadnionych przypadkach DIP może odstąpić od zawarcia aneksu do Umowy po złożeniu wniosku o płatność końcową, jeżeli zmiany umożliwiają rozliczenie projektu.